Active Babies & Kids

Η ανάπτυξη του λόγου των παιδιών τους 18 πρώτους μήνες της ζωής τους.


Κάθε παιδί μαθαίνει να μιλά με τον δικό του ρυθμό. Υπάρχουν ωστόσο κοινά στοιχεία κατά την κατάκτηση του λόγου και της ομιλίας. Έτσι είναι δυνατό να δει κάποιος, αν κατά την πολύ μικρή ηλικία των παιδιών,  η ανάπτυξη αυτή ακολουθεί την κανονική πορεία. Η Ομάδα Πρόληψης της Μόνιμης Επιτροπής Λογοπεδικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (CPLOL) ανέπτυξε ένα γρήγορο και εύκολο εργαλείο για να εντωπίσει πρώιμες δυσκολίες στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας των παιδιών ηλικίας 18 μηνών.

Οι ερωτήσεις αναφέρονται στην κατάκτηση των δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την κατάκτηση του λόγου και της επικοινωνίας. Στόχος είναι να αποκτήσουν οι γονείς γνώση για πιθανή καθυστέρηση στην ανάπτυξη του λόγου και της ομιλίας. Οι δυσκολίες στο λόγο, στην ομιλία και στην επικοινωνία μπορούν να επηρεάσουν την πρόοδο του παιδιού στο σχολείο και αργότερα στην επαγγελματική και κοινωνική του ζωή. Η έρευνα δείχνει ότι η έγκαιρη αντιμετώπιση των διαταραχών λόγου και επικοινωνίας μπορεί να προλάβει μετέπειτα δυσκολίες στη σχολική επίδοση όπως δυσκολία στις αναγνωστικές ικανότητες ή/και δυσλεξία. 

Απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις, μπορείτε να διαπιστώσετε το επίπεδο  του λόγου και τις επικοινωνίας που έχει  κατακτήσει το δικό σας παιδί. Τα περισσότερα παιδιά της ηλικίας των 18 μηνών, μπορούν να ανταποκριθούν επιτυχώς στις παρακάτω δεξιότητες. 

 

Αλληλεπίδραση και Προσοχή 

Το παιδί σας:

  • ανταποκρίνεται όταν κάποιος του μιλάει από πίσω με χαμηλή φωνή;
  • Δείχνει ενδιαφέρον γι΄αυτό που του λέτε;
  • Μπορεί να συγκεντρωθεί σε μια δραστηριότητα για μερικά λεπτά;
  • Αρέσκεται να παίζει παιχνίδια μαζί σας όπως κου κου τσα ή κυνηγητό;

 

Χειρονομίες και Δραστηριότητες

Το παιδί σας:

  • Δείχνει ένα αντικείμενο όταν το ονομάζετε;
  • Προσπαθεί να επικοινωνεί με χειρονομίες ή μιμήσεις;
  • Παίζει χρησιμοποιώντας τα παιχνίδια με φαντασία (πχ ταΐζει το αρκουδάκι του ή τσουλάει τα αυτοκινητάκια του κλπ);

 

Κατανόηση

Το παιδί σας:

  • Ανταπικρίνεται στο "ΌΧΙ" και σταματά τη δραστηριότητα που κάνει;
  • Αν ρωτήσετε " πού είναι η μπάλα", μπορεί να την βρει, διαλέγοντάς την ανάμεσα σε άλλα καθημερινά αντικείμενα;
  • Μπορεί να φέρει γνώριμα αντικείμενα από το διπλανό δωμάτιο όταν του το ζητήσετε;

 

Έκφραση

Το παιδί σας:

  • Συμμετέχει σε κάποια συνομιλία, χωρίς να είναι πάντα κατανοητό;
  • Μπορεί να χρησιμοποιήσει 6-20 αναγνωρίσιμες λέξεις με νόημα;
  • Ζητάει αυτό που θέλει χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους (πχ δείξιμο, νοήματα, ήχους, λέξεις); 

.

Σε περίπτωση αμφιβολιών για την ανάπτυξη της ομιλίας του παιδιού σας, θα μπορούσατε να  συμβουλευτείτε έναν ειδικό Λογοπεδικό - Λογοθεραπευτή.  

 

Πηγή:

Πανελλήνιος Σύλλογος 
Λογοπεδικών - Λογοθεραπευτών 
site:www.logopedist.gr
e-mail:info@logopedist.gr
tel: 210 777 9901

 

Comments

Exchange Ideas

Leave us a comment

To Top ↑